Ik wil me inloggen met mijn eID-kaart maar ik krijg een foutmelding

Een fout bij het aanmelden met de eID kan verschillende oorzaken hebben. Misschien helpt de volgende informatie je verder. Kom je er toch niet uit, bel dan naar ons Contact Center (02 545 50 77).

Is je computer klaar?

Ga eerst na of je computer klaar is voor de eID.

Op de eID-website lees je:

Zit je kaart in de kaartlezer?

Het is belangrijk dat je je kaart in de lezer steekt voor je op ‘Log in via uw elektronische identiteitskaart’ klikt, anders kun je een foutboodschap krijgen.

Gebruik je Chrome?

Kun je je niet aanmelden met Google Chrome? Op de eID-website(nieuw venster) vind je de oplossing.

Gebruik je Firefox?

Gebruik je Firefox, installeer dan eerst de eID-add-on (nieuw venster).

Voor meer informatie over het gebruik van Firefox, lees Firefox instellen voor eID (nieuw venster).

Gebruik je Safari?

Aanmelden met de eID-kaart in Safari lukt niet altijd.

De eID-site adviseert om het met Mozilla Firefox te proberen (nieuw venster).